Citiraju se stručnjaci
Tekst je, ovisno o državi iz koje je dolazio, glasio otprilike ovako: Dragi roditelji, molim vas, podijelite ovaj status! Pojavila se nova droga koju dileri dijele po školama, doduše najviše u Njemačkoj, ali jako brzo doći će i do nas. Zove se jagoda kvik ili jagoda met. Miriše na jagode, a izgleda kao gumeni žele bombon. Dostupna je i u drugim okusima, poput čokolade. Upozorite svoju djecu da je nikada od nikoga ne uzimaju. Ta droga je kristal met s okusom jagode i može ih ubiti. To je definitivno jedan od najružnijih i najkraćih puteva do smrti. Iako se spominje Njemačka, informacija se putem Facebooka, koliko sam uspjela primijetiti, širila iz Srbije prema Bosni i Hercegovini, da bi došla u Hrvatsku, a vrlo brzo za društvenim mrežama informaciju su počeli širiti i mediji. Iako su neki u međuvremenu uklonili tekstove, na portalu Nove TV još uvijek stoji priča o tome, bez da je uklonjena ili označena lažnom. Štoviše, citiraju se stručnjaci koji “upozoravaju” kako je droga “daleko opasnija od kokaina i heroina jer djeluje pogubno na mozak kao i centralni živčani sustav. Korisnici ove droge vidljivo iz dana u dan “propadaju”, dobivaju plikove po cijelom tijelu, a velik broj na kraju oboli i od HIV-a.” Oboli od HIV-a. Da, to je napisao ili prepisao – novinar.Neodoljiva privlačnost
No, to je ne sprječava da “oživi” svakih nekoliko godina i plaši neke nove roditelje da će njihovi (neki novi) klinci postati žrtve te primamljive droge. Ranjivost ljudske prirode zbog koje nam je dijeljenje ‘lažnih vijesti’ toliko neodoljivo poprilično se razotkrila posljednjih godina, što su mnogi iskoristili ne bi li manipulirali informacijama. A digitalni alati, tehnološke platforme, uvelike su preuzele ulogu megafona da se te dezinformacije što više prošire. Lažne su vijesti u samo nekoliko godina postale dio naše svakodnevice, ali u posljednje su vrijeme tehnološke platforme postale meta kritika zbog toga što su to omogućile. Hoće li mediji moći ponovno zauzeti svoju ulogu vjerodostojnog informatora? Odgovor na to pitanje nije jednostavan, a o teškim temama teško je razmišljati u doba kada nam pažnju odvlači svaka notifikacija na pametnom telefonu, svaki novi uzbudljiv status osobe koje pratimo na društvenim mrežama, svaki novi video, poruka, tag, lajk… Možda ona priča o drogi kojoj je teško odoljeti, ako je shvatimo kao metaforu, i nije daleko od istine? foto: Pixabay