18/10/2022
Rezultati istraživanja Pearson Institute/AP-NORC Poll objavljeni 13. listopada pokazali su da se mišljenje Amerikanaca o štetnom utjecaju dezinformacija u medijima i na internetu nije značajnije promijenilo u odnosu na proteklu godinu.
Dezinformacije se većinom definiraju kao bilo koja vrsta izmišljenih ili pogrešnih informacija stvorenih s namjerom da naštete pojedincu/instituciji ili da navedu čitatelja na krivi trag. One dolaze u raznim oblicima, od članaka koje su napisali “trolovi” s ciljem podjele društva oko nekih bitnih pitanja, do političke propagande koja se predstavlja kao legitimno novinarstvo.
“Javnost i dalje vidi dezinformacije kao značajan problem koji ih pogađa na osobnoj razini. Mnogi su zabrinuti i zbog njihovog utjecaja na demokraciju odnosno načina na koje dezinformacije potiču zločine iz mržnje i ekstremna politička uvjerenja”, komentirala je rezultate studije Sheila Kohanteb, izvršna direktorica s Pearson Instituta.
Većina ispitanika obuhvaćenih istraživanjem pokušava spriječiti odnosno izbjeći širenje dezinformacija. Osamdeset jedan posto sudionika navelo je da ponekad provjerava sadržaj vijesti na više mjesta, 79% ih provjerava izvor informacije, a čak 76% ispitanih osoba tvrdi da ne dijeli vijesti putem društvenih mreža. Zanimljivo je i da je nešto manje od dvije trećine osoba (63%) izjavilo da koriste neke od brojnih web stranica ili alata za provjeru točnosti online informacija.
Premda neki i danas proizvodnju “lažnih vijesti” smatraju bezopasnom zabavom, dezinformacije često imaju konkretne posljedice u životima ljudi, konzumenata medijskih sadržaja.
Naglasci iz rezultata istraživanja:
Istraživanje je na uzorku od 1003 ispitanika tijekom rujna 2022. proveo Pearson Institute i The Associated Press-NORC Center for Public Affairs Research, a originalni tekst možete pročitati OVDJE.
Priredio: Lordan Prelog
Foto: Pixabay